Friday, February 11, 2011

Romantic Movies Part One

Since Valentine's day is around the corner, i would like to show you some of my favorite romantic movies. Yep, i'm a chic flick gal! rom-com esp. As much as i want mind-boggling, action-packed movies, watching chic flick is my form of relaxation. In short, ayaw mo ng mag isip..gusto mo lang kiligin, haha! :D i can watch it over and over and over and over again. 


In random order:



William: I live in Notting Hill. You live in Beverly Hills. Everyone in the world knows who you are, my mother has trouble remembering my name.
Anna Scott: I'm also just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her. 

Robbie: [singing] I wanna make you smile whenever you're sad / Carry you around when your arthritis is bad / All I wanna do is grow old with you. / I'll get your medicine when your tummy aches / build you a fire if the furnace breaks / Oh it could be so nice, growin old with you. / I'll miss you, kiss you, give you my coat when you are cold. / Need you, feed you, I'll even let you hold the remote control. / So let me do the dishes in the kitchen sink / Put you to bed when you've had too much to drink. / Oh I could be the man to grow old with you. / I wanna grow old with you.


Captain von Trapp: Maria, there isn't going to be any Baroness anymore.
Maria: I don't understand.
Captain von Trapp: Well, we called off our engagement, you see, and...
Maria: Oh, I'm sorry.
Captain von Trapp: Yes. You are?
Maria: Mm-hmm. You did?
Captain von Trapp: Yes. Well, you can't marry someone when you're in love with someone else... can you?


Lucy: Do you believe in love at first sight? Nah, I betcha don't, you're probably too sensible for that. Or have you ever, like, seen somebody? And you knew that, if only that person *really* knew you, they would, well, they would of course dump the perfect model that they were with, and realize that YOU were the one that they wanted to, just, grow old with. Have you ever fallen in love with someone you haven't even talked to? Have you ever been so alone you spend the night confusing a man in a coma? 

Rose Morgan: I tell you what I envy about people in love - I'd love it if someone knew me, I mean really knew me. What I like, what I'm afraid of, what kind of toothpaste I use.


Mike O' Donnell: Scarlet, before you go through this, I want to remind you of September 7th, 1988. It was the first time that I saw you. You were reading Less Than Zero, and you were wearing a Guns 'n' Roses t-shirt. I'd never seen anything so perfect. I remember thinking that I had to have you or I'd die... then you whispered that you loved me at the homecoming dance, and I felt so peaceful... and safe... because I knew that no matter what happened, from that day on, nothing can ever be that bad... because I had you. And then I, uh... I grew up and I lost my way. And I blamed you for my failures. And I know that you think you have to do this today... but I don't want you to. But I guess... if I love you, I should let you move on. 

Kat Stratford: I hate the way you talk to me, and the way you cut your hair. I hate the way you drive my car. I hate it when you stare. I hate your big dumb combat boots, and the way you read my mind. I hate you so much it makes me sick; it even makes me rhyme. I hate it, I hate the way you're always right. I hate it when you lie. I hate it when you make me laugh, even worse when you make me cry. I hate it when you're not around, and the fact that you didn't call. But mostly I hate the way I don't hate you. Not even close, not even a little bit, not even at all

Young Noah: So it's not gonna be easy. It's gonna be really hard. We're gonna have to work at this every day, but I want to do that because I want you. I want all of you, for ever, you and me, every day. Will you do something for me, please? Just picture your life for me? 30 years from now, 40 years from now? What's it look like? If it's with him, go. Go! I lost you once, I think I can do it again. If I thought that's what you really wanted. But don't you take the easy way out.
Young Allie: What easy way? There is no easy way, no matter what I do, somebody gets hurt.
Young Noah: Would you stop thinking about what everyone wants? Stop thinking about what I want, what he wants, what your parents want. What do YOU want? What do you WANT? 

Jack: Winning that ticket, Rose, was the best thing that ever happened to me... it brought me to you. And I'm thankful for that, Rose. I'm thankful. You must do me this honor. Promise me you'll survive. That you won't give up, no matter what happens, no matter how hopeless. Promise me now, Rose, and never let go of that promise.
Rose: I promise.
Jack: Never let go.
Rose: I'll never let go, Jack. I'll never let go. 


Will post part two later. :) 

3 comments:

Kai Sensei said...

After checking your list i realized: a) that the only one i havent watched is the notebook
b) that ive never seriously considered the sound of music as a romance movie..
c) that i want to watch while u were sleeping again. :-)

shopgirl jen said...

watch the notebook and read the book..i promise you, you will like it :) yeah, at first parang d romance movie ung sound of music, BUT when i watched it again i realized that there's a romance between maria and the captain from the start, naiyak ako, haha!

fashionistarchitect said...

love love stories. :) movie marathon!